Alışveriş merkezi avm havalandırma

Alışveriş merkezi avm havalandırma

Bir alışveriş merkezinde güçlü bir tedarik ve egzoz endüstriyel havalandırma ve iklimlendirme sisteminin varlığı, mevzuata uyması gereken zorunlu bir mühendislik tasarımıdır.

Düzgün çalışması sayesinde, geniş bir insan yoğunluğuna rağmen ticaret katlarında mikro iklimsel bir konfor bölgesi oluşturmaktadır.

Fakat konfor her şeyden önce bir insanın mağazada ne kadar kalacağını ticari olarakda etkiler. 

Alışveriş merkezinin personeli ve ziyaretçileri için rahat koşulları sağlamak bazı gereksinimlere ihtiyaç duyar:

  • Sıcaklık modu
  • Bağıl nem
  • Hava hızı
  • Havalandırma sistemi tarafından oluşturulan gürültü emilimi
  • İç mekan havasının bazı hijyenik ve hijyenik parametrelerinin oluşturulması ve sürdürülmesi
  • Hava durgunluğunun önlenmesi, gerekli hava değişiminin sağlanması
  • Yangın güvenliği 

AVM lerde ki mağazalar için havalandırma sistemleri ise;

En basit ve en uygun maliyetli çözüm, elektrikli veya su ısıtmalı besleme ve egzoz havalandırmasıdır . 

Bu durumda klima sistemi ayrı olarak kurulur. 

Yaklaşık 400 m2 alana sahip ticari işlemeler için havalandırma;

Burada, besleme ve egzoz havalandırma sistemini , sağlanan havayı ısıtmanıza olanak sağlayan ısı geri kazanımı ile birlikte kullanmak mümkündür :

  • % 80’e kadar enerji tasarrufu sağlar
  • Minimum ekipman arızası 
  • Kurulum kolaylığı

Tek bir oda varsa, bölgelere ayrılmamış ve yerleşik insanları ziyaret eden yük eşit şekilde dağıtılıyorsa , dahili soğutma – merkezi klimaya sahip bir bölüm de bulunmaktadır. 

Alış veriş merkezi havalandırma şartlandırması aynı zamanda chiller-fan coil sistemine dayanmaktadır.

Alışveriş merkezlerinin havalandırmasını tasarlarken aşağıdakileri göz önünde bulundurmak gerekir

  • Ticari binaların alanı
  • Konum karayolları ve otoyollara uzaklık
  • Ayrı bir binaya yerleştirme, yerleşik ve konutlara bağlı alışveriş merkezleri
  • Binanın (AVM), pencerelerinin ve kapılarının kardinal noktalara göre yönlendirilmesi
  • Mağazanın işlevsel amacı
  • Mağazanın inşa edildiği malzemelerin doğru tanımı

Hava besleme hızı aynıdır ve alışveriş merkezinin türüne bağlı değildir:

  • 20 m3 / saat – müşteri başına;
  • 60 m3 / sa – ticari tesis çalışanı başına.

Mülk türüne bağlı olarak kişi başına perakende satış alanı:

  • 1 kişi için 6 m2 – kitap, mücevher, spor, müzik, mobilya mağazaları;
  • 1 kişi için 5 m2 – diğer gıda dışı, marketler. 

Alışveriş komplekslerinin özelliği, geniş bir alanın ayrı fonksiyonel alanlara (çeşitli dükkanlar, ofis odaları, depolar, restoranlar, snack barlar, eğlence alanları, güzellik salonları vb.) ayrılmasıdır.

Her bölgede bir hava beslemesi sağlanmalıdır ve beklenen katılım ve istenen kalite özelliklerine bağlı olarak hava parametreleri ayrı ayrı hesaplanabilir.

Buna ek olarak, çoğu alışveriş merkezi birkaç düzeyde bulunur ve binalar çeşitli yapısal tasarımlara sahip bireysel yapısal ve mimari özelliklere sahiptir.