- 20 m3 / saat – müşteri başına;
- 60 m3 / sa – ticari tesis çalışanı başına.
Mülk türüne bağlı olarak kişi başına perakende satış alanı:
- 1 kişi için 6 m2 – kitap, mücevher, spor, müzik, mobilya mağazaları;
- 1 kişi için 5 m2 – diğer gıda dışı, marketler.
Alışveriş komplekslerinin özelliği, geniş bir alanın ayrı fonksiyonel alanlara (çeşitli dükkanlar, ofis odaları, depolar, restoranlar, snack barlar, eğlence alanları, güzellik salonları vb.) ayrılmasıdır.
Her bölgede bir hava beslemesi sağlanmalıdır ve beklenen katılım ve istenen kalite özelliklerine bağlı olarak hava parametreleri ayrı ayrı hesaplanabilir.
Buna ek olarak, çoğu alışveriş merkezi birkaç düzeyde bulunur ve binalar çeşitli yapısal tasarımlara sahip bireysel yapısal ve mimari özelliklere sahiptir.